Després d'una setmana de proves avui entra en funcionament la velocitat variable a l'AP-7, l'AP-2 i la B-23 en el tram Martorell-Molins de Rei-Diagonal.
El conseller d'Interior, Felip Puig, ha destacat els "beneficis contrastats" de l'apliacació de la velocitat variable, com a eina que permet "una millor gestió de la mobilitat, un estalvi del consum, una major comoditat en la conducció, una disminució de la contaminació i una reducció de la sinistralitat". Puig també ha subratllat que aquest model de regulació del trànsit l'apliquen els països més avançats de la Unió Europea i que representa "una rendibilitat econòmica, social i d'actitud". Segons el conseller, la implantació de la velocitat variable contribueix a una gestió "molt més moderna i segura" i a un estalvi de temps per als conductors, que pot oscil·lar entre un 5% i un 8% de mitjana.
D'altra banda, el director de l'SCT, Joan Aregio, ha destacat que és molt important que els conductors i les conductores respectin el nou sistema de velocitats en el tram AP7/AP-2/B-23 de Martorell a Molins de Rei. Aregio ha explicat que la velocitat variable permet "entrar en la trama urbana d'una manera més fluïda". Segons Aregio, el calendari d'ampliació de la velocitat variable a altres eixos viaris dependrà de les disponibilitats pressupostàries i la següent via on es preveu que s'instal·li aquest model de gestió serà la B-20nord entre Santa Coloma de Gramenet i Tiana.
** L'Altanto!! no es fa responsable de les opinions que puguin manifestar els usuaris.