Bústia de l'Altanto!!

Creus que la instal·lació del Dipòsit de Residus a Seròs s'ha convertit en una qüestió política?

Vots: 179



Bústia de l'Altanto!! - Suggerències i altres
El Temps
Avui
Fira (dia)
Temperatura: 26 ºC
Humetat: 30 %
27 ºC
16 ºC
Sortida de Sol: 6:29 am
Posta de Sol: 9:18 pm
Demà
Fira (dia)
Màxima: 29 ºC
Mínima: 17 ºC
Bústia de l'Altanto!!

Tens alguna cosa a dir?

Queixes, suggerències, observacions, coses interessants, ... La bústia de l'Altanto!! t'escolta

Nom:
E-mail:
Comentari:
Bústia de l'Altanto!! - Suggerències i altres
Últims comentaris
Joan Vallverdu
30 - 03 - 2012
Gracies per la informació, pero si posesiu el mapa d'acces i el preu de la entrada també ...
a El Circuit d'Alcarrà ...
Montagood
30 - 01 - 2012
Les meves felicitacions als cossos de seguretat que tan professionalment estan portant a t ...
a Dos detinguts de Lle ...
abril giumes
24 - 10 - 2011
quin rotllo es això jo no hi entenc res i adamés es un aburriment buscant una cosa a int ...
a Fruits de Ponent com ...
Moni
22 - 09 - 2011
Ojalà la gent prengui consciència de veritat! No podem deixar que ens robin els drets q ...
a La unió fa la forç ...

Zona Rural

Enrere

El que més busca el consumidor en la fruita és l'aroma

4 fotos

El consum de préssec i nectarina a Espanya s'ha mantingut en els darrers anys i existeix un clar favoritisme cap a la fruita dolça enlloc de l'àcida. Així es va posar de manifest a la darrera edició del Fòrum nacional del préssec i la nectarina que va tenir lloc a Alcarràs el passat 6 de maig. El conseller d'Agricultura, Josep Maria Pelegrí; el president de la Diputació, Jaume Gilabert; l'aleshores alcalde de la vila, Gerard Serra; i el president del CEAP, Carlos Montoy, van presidir la jornada. Amb una assistència força elevada, les conferències van tractar aspectes com les tendències del consum, els requisits de la gran distribució, els projectes tècnics i, finalment, es van donar a conèixer les previsions europees de collita de préssec i nectarina per la campanya 2011.

Durant la jornada, Afrucat, IRTA i Supermercats Pujol van explicar el projecte pilot que van dur a terme per tal de separar les nectarines dolces de les àcides. El resultat va ser un clar augment de les vendes de nectarina dolça per sobre les varietats més àcides.

Per últim, Manel Simón, director general d'AfruCat, va presentar les previsions de producció de préssec i nectarina a Europa. Amb una producció similar a la d'anys anteriors però menor que la mitjana dels anys 2005-2009, es preveu una collita de 3.640.000 tones. França (-3%), Grècia (-3%) i Itàlia (-2%) són les causants d'aquesta disminució, mentre que a Catalunya augmenta un 11% i a Lleida un 12% respecte l'any anterior. En el conjunt del país, també augmenta la producció un 6%, situant-se a 1.118.000 tones. Aquesta situació, si la meteorologia no canvia, podria ser molt beneficiosa per les vendes catalanes.

 

 

Data de Publicació 10 Maig de 2011
Comentari Article0 comentaris    Imprimir Articleimprimir
Més notícies sobre " agricultura, fruticultura, ramaderia , Alcarràs , jornades "
Posa el teu comentari a l'article

** L'Altanto!! no es fa responsable de les opinions que puguin manifestar els usuaris.