Bústia de l'Altanto!!

Creus que la instal·lació del Dipòsit de Residus a Seròs s'ha convertit en una qüestió política?

Vots: 179



Bústia de l'Altanto!! - Suggerències i altres
El Temps
Avui
Fira (dia)
Temperatura: 26 ºC
Humetat: 26 %
27 ºC
16 ºC
Sortida de Sol: 6:29 am
Posta de Sol: 9:18 pm
Demà
Fira (dia)
Màxima: 29 ºC
Mínima: 17 ºC
Bústia de l'Altanto!!

Tens alguna cosa a dir?

Queixes, suggerències, observacions, coses interessants, ... La bústia de l'Altanto!! t'escolta

Nom:
E-mail:
Comentari:
Bústia de l'Altanto!! - Suggerències i altres
Últims comentaris
Joan Vallverdu
30 - 03 - 2012
Gracies per la informació, pero si posesiu el mapa d'acces i el preu de la entrada també ...
a El Circuit d'Alcarrà ...
Montagood
30 - 01 - 2012
Les meves felicitacions als cossos de seguretat que tan professionalment estan portant a t ...
a Dos detinguts de Lle ...
abril giumes
24 - 10 - 2011
quin rotllo es això jo no hi entenc res i adamés es un aburriment buscant una cosa a int ...
a Fruits de Ponent com ...
Moni
22 - 09 - 2011
Ojalà la gent prengui consciència de veritat! No podem deixar que ens robin els drets q ...
a La unió fa la forç ...

Zona Rural

Enrere

Gimenells acull una jornada sobre la sembra directa

6 fotos

Els alts costos de producció i, en general, la situació de l'agricultura, vulnerable als fluxos del mercat i a les condicions meteorològiques, fan que els pagesos busquin alternatives que minimitzin els costos de producció. És el cas de la sembra directa, aplicada des de fa uns anys en cultius de secà tant a Catalunya com a la resta del territori espanyol, que redueix les emissions contaminants i a més, en millora la producció. Ara, molts agricultors ja l'estant aplicant en cultius de regadiu. Gimenells va acollir el 23 de setembre la jornada La sembla directa en regadiu, destinada a explicar els avantatges i els inconvenients que té aquesta nova pràctica en regadiu.

Tal i com va explicar a la revista Altanto!! Alejandro Domingo, responsable de cereals i conreus herbacis d'Unió de Pagesos, la sembra directa, també anomenada agricultura de conservació, respecta més el medi ambient que la sembra tradicional, ja que no remou tant el terreny i per tant, la maquinària no cal que passi tantes vegades, estalviant combustible i emissions a l'atmosfera. D'altra banda, també permet que l'aigua i els residus vegetals aguantin més al sòl i augmenti així la producció reduint els costos. L'inconvenient d'aquest sistema és que l'agricultor ha de canviar la maquinària, a banda de fer rotacions de cultiu. En aquest sentit, la colza es va assenyalar com a molt encertada per les seves propietats descompactadores, pel preu i perquè reté els adobs. 

Una cop acabada la jornada, els assistents van visitar l'exposició de maquinària relacionada amb la sembra directa.

 

 

Data de Publicació 26 Setembre de 2011
Comentari Article0 comentaris    Imprimir Articleimprimir
Més notícies sobre " agricultura, fruticultura, ramaderia , Gimenells i Pla de la Font , jornades , sindicat agrari , Unió Pagesos "
Posa el teu comentari a l'article

** L'Altanto!! no es fa responsable de les opinions que puguin manifestar els usuaris.