Bústia de l'Altanto!!

Creus que la instal·lació del Dipòsit de Residus a Seròs s'ha convertit en una qüestió política?

Vots: 179



Bústia de l'Altanto!! - Suggerències i altres
El Temps
Avui
Fira (dia)
Temperatura: 26 ºC
Humetat: 26 %
27 ºC
16 ºC
Sortida de Sol: 6:29 am
Posta de Sol: 9:18 pm
Demà
Fira (dia)
Màxima: 29 ºC
Mínima: 17 ºC
Bústia de l'Altanto!!

Tens alguna cosa a dir?

Queixes, suggerències, observacions, coses interessants, ... La bústia de l'Altanto!! t'escolta

Nom:
E-mail:
Comentari:
Bústia de l'Altanto!! - Suggerències i altres
Últims comentaris
Joan Vallverdu
30 - 03 - 2012
Gracies per la informació, pero si posesiu el mapa d'acces i el preu de la entrada també ...
a El Circuit d'Alcarrà ...
Montagood
30 - 01 - 2012
Les meves felicitacions als cossos de seguretat que tan professionalment estan portant a t ...
a Dos detinguts de Lle ...
abril giumes
24 - 10 - 2011
quin rotllo es això jo no hi entenc res i adamés es un aburriment buscant una cosa a int ...
a Fruits de Ponent com ...
Moni
22 - 09 - 2011
Ojalà la gent prengui consciència de veritat! No podem deixar que ens robin els drets q ...
a La unió fa la forç ...

Zona Rural

Enrere

Comencen les fumigacions al riu Segre contra la mosca negra

1 fotos

Aquest dimarts han començat les tasques de fumigació de la mosca negra al riu Segre. En concret, avui s'està duent a terme la primera de les 10 fumigacions que la Generalitat té previst realitzar durant aquest any per combatre aquest insecte al riu Segre, des de l'Aiguabarreig fins a la ciutat de Lleida i en el tram català del Cinca.

El delegat del Govern a Lleida, Miquel Pueyo, ha dit que enguany la intervenció ha començat un parell de mesos més tard que altres anys perquè es parteix d'una situació més favorable pel que fa a la quantitat de larves de mosca negra detectades als macròfits (les algues on aquestes es dipositen) dels rius, que són força inferiors a les registrades en temporades anteriors. Precisament, tècnics del CODE van efectuar la setmana passada prospeccions que indicaven que a Seròs hi havia 14 larves per quilo de macròfits, cap a Aitona, 11 a Torres de Segre, 47 a Montoliu i Sudanell i 12 a la ciutat de Lleida, mentre que a finals del mes de febrer del 2009 la presència de larves per quilo de macròfits en aquests mateixos punts era de 256, 52, 1.663, 695 i 463, respectivament.

Les fumigacions del tractament contra la mosca negra s'apliquen a través de descàrregues fetes des d'un helicòpter d'un producte d'origen biològic, el BTI, en una trentena de punts escollits. Des de l'aiguabarreig, la part catalana del Cinca i Massalcoreig, i fins a Seròs, es concentren quatre descàrregues de major volum de BTI, i des d'allí fins a la ciutat de Lleida se n'efectuen la resta, amb menor quantitat abocada però amb major freqüència.

Aquest tractament, que compta amb un pressupost de més de 242.000 euros, podria reduir les picades fins a un 95%. D'altra banda, Pueyo ha manifestat que Aragó també hauria de fer les fumigacions al seu tram del Cinca, tot i que a hores d'ara no té constància que el tractament es dugui a terme.

Data de Publicació 01 Juny de 2010
Comentari Article0 comentaris    Imprimir Articleimprimir
Més notícies sobre " Aiguabarreig , Generalitat , pobles Baix Segre "
Posa el teu comentari a l'article

** L'Altanto!! no es fa responsable de les opinions que puguin manifestar els usuaris.