La tretzena edició de la Fira de l'Oli Verd de i Mostra d'Ametlles i Orelletes de Maials ha tornat a superar la crisi. Precisament, per adaptar-se a aquesta difícil situació econòmica, el preu de l'oli ha baixat de 4,40 euros el litre a 3,80 euros i això s'ha traduït en un augment de la venda, que es xifrava en 15.000 litres i gairebé ha arribat als 16.000 litres d'oli venut.
El tret de sortida va anar a càrrec de l'alcalde de Maials, Joan Sabaté, del president del Consell Comarcal, Ricard Pons i del director dels Serveis Territorials de Salut a Lleida, Sebastià Barranco. Sabaté va remarcar la qualitat de l'oli però va reconèixer que fa falta més promoció del producte, com ara donar a conèixer els usos de l'oli en l'alimentació, la salut, la pell...En aquesta mateixa línia, Barranco va recalcar l'ús de l'oli en la medicina o per a productes com el sabó, les cremes o les pomades. Per últim, Pons va aprofitar per promocionar la segona edició de Camins d'Or Líquid al Segrià Sec, que iniciava justament a Maials. Durant el dissabte al matí també va tenir lloc la investidura del ciclista Sergi Escobar com a 'Amic de l'Oli 2010'.
Diumenge al matí va tenir lloc la IV Trobada Motorística, on els assistents podien conduir cotxes i motos elèctriques. D'altra banda, l'Associació Lleidatana de Cuiners va tornar a oferir, com ja va fer dissabte, una demostració i posterior degustació de cuina amb l'oli com a ingredient principal.
L'acte de clausura va venir de la mà del conseller d'Agricultura, Alimentació i Acció Rural, Joaquim Llena.
** L'Altanto!! no es fa responsable de les opinions que puguin manifestar els usuaris.